Produkt regionalny z Krakowa: dekoracje z betonu BetonCrafts

You are currently viewing Produkt regionalny z Krakowa: dekoracje z betonu BetonCrafts

Wśród regionalnych i lokalnych produktów w Krakowie znaleźliśmy markę BetonCrafts tworzącą stylowe, minimalistyczne i niepowtarzalne dekoracje z betonu, które zachwycają pasjonatów niezwykłych akcesoriów dekoracyjnych z całej Polski. Poznajmy bliżej markę regionalnych dekoracji z betonu z małopolski w rozmowie z Dariuszem Kaczmarskim.

Jaka jest historia powstania marki BetonCrafts?

Już w czasie studiów chciałem robić coś swojego. Zafascynował mnie materiał, jakim jest beton. Znalazłem temat o nierejestrowanej działalności gospodarczej. Zacząłem się zagłębiać w ten temat i szybko rozpocząłem swój biznes. Obecność w Internecie w dzisiejszych czasach jest ważna, choć wymaga wiele pracy. Na szczęście pomaga mi żona, wspólnie wymyśliliśmy nazwę firmy i logo.

Następnie założyłem profile na social mediach. Zacząłem się tam udzielać i wrzucać zdjęcia oraz posty na wszelakie grupy, żeby zostać zauważonym. Rozpocząłem też sprzedaż fizyczną na targach i regionalnych jarmarkach. Dołączyłem do stron wspierających rękodzielników w sprzedaży takich jak Pinkpillow i Pakamera. Mamy mnóstwo pomysłów na rozwój, sukcesywnie poszerzamy asortyment i planujemy stworzenie własnej strony internetowej. Obecnie widzimy progres w jakości wrzucanych zdjęć i pomysłów. Wraz ze zwiększeniem zasięgów otworzymy własną stronę i poszerzymy asortyment.

Czym jest rękodzieło z betonu?

Rękodzieło z betonu to wyroby, które składają się z cementu, piasku, wody i specjalnych domieszek chemicznych. Mamy odpowiednie formy, robimy zarób i zalewamy formę, czekając, aż zwiąże. Dostępna jest spora ilość przeróżnych silikonowych form, wystarczy je znaleźć. Jesteśmy na początku, więc nie szalejemy z mnogością wyrobów. Wraz z popytem i sprzedażą rozszerzymy nasz asortyment, mimo że już mamy ponad 20 produktów. Nie liczę tutaj dostępnych wersji kolorystycznych i ozdobnych dodatków w postaci połyskujących folijek czy kamyczków. Rozszerzyliśmy asortyment o wosk pszczeli, który łączy się idealnie z betonem.

Dlaczego akurat beton?

Jak już wspominałem, beton mnie zainteresował w czasie studiów. Zacząłem prenumerować czasopismo poświęcone budownictwu i architekturze z betonu, to mnie utwierdziło w tym, że uwielbiam ten materiał. Doceniam jego surowość i prostotę. Posiadając odpowiednią formę, można wykonać bardzo wiele produktów dekoracyjnych z betonu. Na święta Bożego Narodzenia oferujemy dekoracje na choinkę z betonu – połyskujące medaliony bombki, a nawet małą choinkę 2D z betonu! Ponadto beton pochłania dwutlenek węgla z naszego otoczenia, prawie jak rośliny.

Beton we wnętrzach – jakie są trendy?

Obecnie obserwujemy coraz większe zainteresowanie betonem we wnętrzach. Głównie wśród osób bardziej majętnych – rodzi to koszty, przede wszystkim na etapie projektowania. Byle jaki projekt domu nie przewiduje takich „surowych ekscesów”, tylko buduje się typowo, a do „surowego” wnętrza potrzeba dobrego architekta. Dlatego jesteśmy my, żeby umożliwić każdemu niewielkim kosztem trochę beton. Jeśli chodzi o drobne dekoracje, którymi się zajmujemy, to docenią je osoby, które lubią klasykę, prostotę i indywidualność, bo są to dekoracje, których nie da się podrobić, każdy przedmiot różni się od siebie. Poza tym ktoś, kto lubi drewno, to powinien polubić beton, ponieważ te materiały łączą się idealnie.

Z czym wiąże się budowanie regionalnej marki produktów?

Staramy się pokazywać całej Polsce, nie tylko Małopolsce. Świeża, regionalna marka musi być wytrwała, szukać nowych miejsc, żeby dotrzeć do klienta. Trzeba rozwijać się, iść do przodu i może w końcu się uda.

Jakie trudności wiążą się z prowadzeniem biznesu rękodzielniczego?

Trudności jest bardzo dużo. Mała marka musi ogarniać wszystko, sprzedaż, kreatywne pomysły, zdjęcia, social media, kontakt z klientem, obsługa wystaw, szukanie nowych miejsc do pokazania się, rozliczanie z urzędem i wiele innych. Ogromnie ciężko jest się wybić w internecie, w dobie krótkich, głupawych filmików marnujących czas i firm molochów z tanią, maszynową tandetą. Ludzie wolą coś łatwego, taniego, śmiesznego i lekkostrawnego do przyjęcia. Łatwiej obejrzeć jakieś faile czy kotki niż rolkę, czy post, że jest jakaś tam kolekcja z betonu. Trzeba się uczyć jak się wybić w social media i jak działają reklamy w social media.

W jaki sposób budujecie rozpoznawalność?

Udzielamy się w social mediach, tworzymy rolki, bierzemy udział w targach i jarmarkach, tworzymy reklamy i staramy się wystawiać w najbardziej odpowiednich stronach internetowych.

dekoracje z betonu BetonCrafts

Jak wygląda proces tworzenia rękodzieła z betonu BetonCrafts?

Proces tworzenia wyrobów z betonu rozpoczyna się od pomysłu. Najpierw trzeba znaleźć fajną formę. Następnie należy zrobić odpowiednią mieszankę betonową, którą już mamy opracowaną (odpowiednie proporcje i produkty). Zalać formę i poczekać aż beton zwiąże – zwykle jest to na następny dzień. Następnie ostrożnie należy wyjąć go z formy, przeszlifować spodnią część wyrobu i zaimpregnować w preparacie, który nadaje większą odporność na wnikanie wody.

BetonCrafts: https://www.facebook.com/p/BetonCrafts-61552747366624/

Redakcja e-Wenus.pl

Wyjątkowy cyfrowy magazyn i najlepszy kobiecy portal e-Wenus.pl tworzony jest przez kobiety i dla kobiet. Magazyn o współczesnym świecie widziany oczami kobiet porusza istotne dla nich tematy. Naszymi czytelniczkami są kobiety nowoczesne, czyli:
  • Przedsiębiorcze Polki prowadzące własne firmy i działalność nierejestrowaną, a także te pracujące na etacie.
  • Mamy poświęcające się macierzyństwu lub łączące pracę zawodową z wychowywaniem dzieci.
  • Kobiety niezależne i singielki, które mają odwagę żyć według własnych zasad.
Chcemy być inspiracją dla innych kobiet dzielić się poradami na wiele życiowych kwestii i zachęcać do rozwoju w każdej dziedzinie życia. Piszemy o wydarzeniach i książkach dla kobiet, a także o finansach, stylu życia, pracy i biznesie, hobby, ezoteryce, rozwoju osobistym, modzie, urodzie, zdrowiu, zakupach, kulturze, wnętrzach i kobiecych pasjach jak np. w cyklu artykułów pt. Pasjonatki.