Budowanie własnej marki w etatowej pracy i biznesie może być skomplikowanym procesem, który w swojej strategii musi uwzględniać wiele elementów. Aby konkretna marka mogła cieszyć się stabilną pozycją na rynku, musi budować autentyczny, spójny, konsekwentny wizerunek, który jednocześnie pozwoli się wyróżnić i pozostać w pamięci docelowych odbiorców. Temat jest bardzo złożony. Przedstawię dzisiaj jeden z elementów tej układanki. Co to takiego? Dobór idealnej palety kolorystycznej!
Spis treści
Kolory dopasowane do marki osobistej
Pamiętajmy, że marka osobista jest oparta na wizerunku jej właściciela. Będzie on miał znaczący wpływ na jej funkcjonowanie. Dobrze dobrana kolorystyka otaczająca właściciela (nie tylko ubrań, ale też kolorów w identyfikacji wizualnej) buduje konkretny wizerunek. Wyobraź sobie stronę www całą w intensywnym różu, inną opartą o czerń i biel. Którą wybierzesz dla adwokata, a którą dla salonu fryzjerskiego? Wybór jest prosty! Drugi ważny element to przekaz, jaki marka chce kreować. Tutaj warto odpowiedzieć sobie na pytania o charakter marki, o grupę docelową, o emocje, które marka ma wzbudzać oraz o strategię komunikacji online i offline. Chcesz być widziany jako luksusowy, poważny, przyjacielski, kreatywny? Wszystko możesz pokazać poprzez odpowiednią kolorystykę!
Jak w takim razie poznać „swoje” kolory?
Po pierwsze warto określić kolory spójne z urodą właściciela marki. Najprostszy sposób to poddanie się profesjonalnej analizie kolorystycznej. Jest to proces, który określa typ kolorystyczny, swoisty drogowskaz w świecie kolorów, zawęża wybór do konkretnych barw i wskazuje najkorzystniejsze ich połączenia i takie, których należy unikać.
Na czym polega analiza kolorystyczna?
Analiza kolorystyczna to metoda szukania kolorów, które w sposób widoczny dla odbiorcy podkreślają urodę, tworzą harmonijny wizerunek. Kolory dobierane są po wykonaniu testów przy wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi. W praktyce wygląda to tak, że do twarzy przykładane są ramy oraz chusty, które pomagają określić typ urody i zakwalifikować go do jednej z 4 pór roku: wiosna, lato, jesień, zima, a następnie do jednego z trzech podtypów. Cały proces może odbyć się nie tylko stacjonarnie, ale również online. Więcej o 12 typach kolorystycznych oraz o analizie kolorystycznej przeczytasz na blogu Kod Stylu.
Co dalej?
Otrzymany wynik analizy kolorystycznej należy skonfrontować ze strategią marki i wybrać najlepsze kolory. Na tym etapie warto sięgnąć po wiedzę z zakresu psychologii koloru. Należy odpowiedzieć sobie na pytania: jakie wrażenie chce wywoływać? Jakie emocje wzbudzać? Które kolory będą najbardziej spójne z moją osobowością i sposobem bycia? Tego również możesz dowiedzieć się na spotkaniu z kolorystką, która udziela porad z zakresu kompleksowego budowania wizerunku. Zaglądaj po więcej porad do magazynu nowoczesnych kobiet.