Poznaj narzędzia pomocne w prowadzeniu biznesu online

You are currently viewing Poznaj narzędzia pomocne w prowadzeniu biznesu online

Dlaczego warto korzystać z narzędzi i programów pomocnych w prowadzeniu biznesu? Narzędzia nie tylko ułatwiają codzienną pracę, ale także pozwalają na osiąganie wyższej produktywności, lepszą organizację oraz skuteczną komunikację zarówno wewnątrz firmy, jak i z klientami. Pozwalają oszczędzać cenny czas. Procesy, które kiedyś wymagały dużego nakładu pracy i papierowej roboty, teraz można zautomatyzować i przyśpieszyć dzięki odpowiednim aplikacjom. To z kolei pozwali skupić się na bardziej wartościowych zadaniach. Chciałabym pokazać Ci narzędzia, z którymi współpracuję na co dzień i które mają ogromny wpływ na moją organizację.

Planowanie i organizacja

Efektywne planowanie i organizacja są kluczowymi elementami sukcesu w biznesie. Dobra struktura i nadzór nad projektami oraz zadaniami nie tylko poprawiają produktywność, ale także pozwalają uniknąć chaosu w codziennej pracy. Poniżej kilka narzędzi, które ułatwiają zarządzanie projektami i terminarzem:

  • Trello

Jest to popularne narzędzie do zarządzania projektami, które opiera się na koncepcji tablicy i kart. Użytkownicy mogą tworzyć projekty na tablicy, a następnie przeciągać i upuszczać karty dla poszczególnych zadań. Trello jest idealne do śledzenia postępu projektu, przypisywania zadań członkom zespołu oraz tworzenia harmonogramu. Sama jestem fanką tego narzędzia i korzystam z niego nałogowo, nie tylko do organizacji zadań w pracy, ale również prac domowych.

  • Asana

Narzędzie do zarządzania projektami, które oferuje wiele zaawansowanych funkcji. Umożliwia tworzenie projektów, przypisywanie zadań, określanie priorytetów oraz monitorowanie postępu. Asana doskonale nadaje się do współpracy w zespołach. Użytkownicy mogą łatwo przeglądać zadania, śledzić terminy i komunikować się z innymi członkami zespołu. Polecam osobom, które tworzą większe zespoły.

  • Kalendarz Google

Chyba nie muszę tłumaczyć, czym jest kalendarz Google. Jest niezastąpiony w organizacji spotkań, terminów i wydarzeń biznesowych. Dodatkowo umożliwia tworzenie wydarzeń, powtarzających się spotkań oraz pomaga zapraszać innych użytkowników na spotkania online, które odbywają się na Google Meet.

Spotkania online

Spotkania online już wcześniej były praktykowane, ale wszystko zweryfikowała pandemia, podczas której okazało się, że wiele rzeczy można zrobić zdalnie — nawet obronę pracy dyplomowej, którą w ten sposób odbyłam w 2020 roku. Dzięki spotkaniom online można zebrać zespół z całego świata. Nic ich nie ogranicza, no może z wyjątkiem dostępu do internetu. Poniżej kilka narzędzi, z których sama korzystam i korzystałam:

  • Google Meet

Mój absolutny faworyt. Jest to platforma do wideokonferencji, która integruje się z ekosystemem Google, co sprawia, że jest łatwa w użyciu i dostępna dla użytkowników Gmaila. Google Meet umożliwia organizowanie spotkań online z wieloma uczestnikami, udostępnianie ekranu, prowadzenie prezentacji oraz ich nagrywania.

  • Zoom

Zdobył ogromną popularność ze względu na swoją prostotę i funkcjonalność. Zoom jest używany zarówno do spotkań biznesowych, jak i edukacyjnych. Można go łatwo dostosować do różnych potrzeb, organizując zarówno małe rozmowy, jak i duże konferencje. Oferuje on wiele opcji, takich jak udostępnianie ekranu czy nagrywanie spotkań, co czyni je bardziej efektywnymi.

  • Microsoft Teams

To narzędzie do komunikacji i współpracy wewnątrz firmy, które również zawiera funkcje wideokonferencji. Dużą popularność zdobył podczas pandemii, kiedy lekcje w szkołach i zajęcia na uczelni przeniosły się do sieci. Podobnie jak Google Meet jest zintegrowany z innymi narzędziami — w tym przypadku — Microsoft, co ułatwia przechodzenie od komunikacji do współpracy nad dokumentami. Oprócz wideokonferencji Microsoft Teams oferuje czat, udostępnianie plików i tworzenie wspólnych przestrzeni dla zespołów.

Wszystko w jednym miejscu — Dysk Google

Jest to platforma do przechowywania i udostępniania plików w chmurze. Jest niezwykle przydatnym narzędziem dla firm, zarówno małych, jak i dużych oraz do celów prywatnych. Integracja dysku Google z kalendarzem, mailem i spotkaniami od Google sprawia, że praca przy pomocy tych narzędzi staje się dużo szybsza i prostsza! Zobacz, co oferuje dysk Google:

  • przechowywanie dokumentów

Dysk Google pozwala na przechowywanie dokumentów, zdjęć, filmów i innych plików w jednym bezpiecznym miejscu. To znaczy, że Twoje ważne dokumenty są dostępne z dowolnego urządzenia z dostępem do internetu, wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto Google.

  • udostępnianie zespołowi i klientom

Możesz łatwo udostępniać pliki i foldery swojemu zespołowi, co ułatwia współpracę nad projektami. Możesz kontrolować, kto ma dostęp do danych i na jakich zasadach. Sama tworzę foldery dla swoich klientów, kiedy przygotowuję dla nich strategię lub współpracujemy długoterminowo. Dzięki temu moi klienci mają dostęp do wszystkich ważnych dokumentów, harmonogramu postów, czy prac domowych.

  • kolaboracja w czasie rzeczywistym

Dodatkowe narzędzia dostępne na Dysku, jak dokumenty czy arkusz kalkulacyjny, pozwalają na pracę nad nimi w czasie rzeczywistym z innymi osobami. Kilku użytkowników może jednocześnie edytować dokument, co jest szczególnie przydatne podczas tworzenia raportów czy strategii biznesowych.

Narzędzia Google są nieocenione w prowadzeniu biznesu. Zapewniają one dostępność i współpracę, a także ułatwiają planowanie, czy tworzenie treści. Dodatkowo, korzystając z tych narzędzi, możesz znacząco obniżyć koszty związane z zakupem i utrzymaniem oprogramowania, ponieważ są one dostępne za darmo lub w przystępnych cenach w ramach usługi Google Workspace.

Nie ma jednego uniwersalnego narzędzia, które będzie odpowiednie dla każdej firmy, dlatego warto eksperymentować i dostosowywać wybór narzędzi do własnych potrzeb i celów. Bez względu na to, czy jesteś małym przedsiębiorcą, czy menedżerem w korporacji, narzędzia i programy mogą znacząco ułatwić Ci codzienną pracę, ale nie zastąpić ją w 100%. To ludzie nadają sens i wartość firmie. Dlatego też nie zapominajmy o budowaniu relacji, rozwijaniu umiejętności i dbaniu o nasz zespół. W połączeniu z odpowiednimi narzędziami to podejście pozwoli na osiągnięcie prawdziwego sukcesu w biznesie, czego Ci serdecznie życzę!

Redakcja e-Wenus.pl

Wyjątkowy cyfrowy magazyn i najlepszy kobiecy portal e-Wenus.pl tworzony jest przez kobiety i dla kobiet. Magazyn o współczesnym świecie widziany oczami kobiet porusza istotne dla nich tematy. Naszymi czytelniczkami są kobiety nowoczesne, czyli:
  • Przedsiębiorcze Polki prowadzące własne firmy i działalność nierejestrowaną, a także te pracujące na etacie.
  • Mamy poświęcające się macierzyństwu lub łączące pracę zawodową z wychowywaniem dzieci.
  • Kobiety niezależne i singielki, które mają odwagę żyć według własnych zasad.
Chcemy być inspiracją dla innych kobiet dzielić się poradami na wiele życiowych kwestii i zachęcać do rozwoju w każdej dziedzinie życia. Piszemy o wydarzeniach i książkach dla kobiet, a także o finansach, stylu życia, pracy i biznesie, hobby, ezoteryce, rozwoju osobistym, modzie, urodzie, zdrowiu, zakupach, kulturze, wnętrzach i kobiecych pasjach jak np. w cyklu artykułów pt. Pasjonatki.