Jak rozwinąć od zera profil firmowy na Instagramie?

You are currently viewing Jak rozwinąć od zera profil firmowy na Instagramie?

Jak zacząć prowadzić profil firmowy na Instagramie? Niewiele osób o to pyta, ale pytanie „jak wybić się na Instagramie?” zadają sobie setki osób dziennie. Aby móc się przebić na Instagramie, na początku należy dowiedzieć się, co należy zrobić. Przeczytaj poniższe wskazówki!

 

Strategia rozwoju marki na Instagramie

Opracowanie strategii jest podstawą, bez której nie ma co zaczynać żadnych projektów. Zanim jeszcze zarejestrujesz konto na Instagramie, powinnaś rozpisać strategię! A co w takiej strategii powinno się znaleźć? Przede wszystkim cel i plan na profil: co on ma dawać, co ma pokazywać, jaką ma nieść wartość dla odbiorcy? Nawet jeśli prowadzisz butik z damską odzieżą i Twoim celem jest sprzedaż, uwierz mi — to jest za mało. Co jeszcze powinno znaleźć się w strategii? Grupa docelowa, produkty lub usługi, identyfikacja wizualna (kolory, typografia, motywy, logo, styl), rodzaje treści oraz jakie mają mieć zadanie.

 

Wyróżnij się na Instagramie

Znajdź wyróżnik dla swojego profilu! Dlaczego odbiorcy mają kupować u Ciebie, a nie na innym profilu? Dlaczego mają czytać Twoje treści? Co zrobisz, by się wyróżnić na tle konkurencji? Może będzie to ciekawa identyfikacja wizualna, niekonwencjonalne poglądy, specyficzny charakter treści, a może serie cykliczne na stories, dzięki którym obserwatorzy skojarzą Twój profil i z takimi właśnie postami?

 

BIO na Instagramie

Biogram na Instagramie, czyli to, co widzisz jako pierwsze, odwiedzając jakiś profil: nazwa użytkownika, zdjęcie profilowe, imię i nazwisko, opis, adres, linki, kontakt i przyciski. Nazwa użytkownika powinna być na temat, krótka oraz łatwa do zapamiętania przez odbiorców. W zdjęciu profilowym możesz dodać logo swojej firmy lub swoje zdjęcie, jeśli tworzysz markę osobistą. Imię i nazwisko to idealne miejsce na umieszczenie słów kluczowych, unikaj powtarzania tych samych słów co w nazwie użytkownika. W krótkim opisie (obecnie to 150 znaków) powinno znaleźć się opis tego, czym zajmuje się firma, jakie korzyści otrzymają odbiorcy obserwujący ten profil, społeczny dowód słuszności, np. “zaufało nam już ponad 150 klientów” oraz CTA (wezwanie do działania) skierowane na link, np. „umów się na zabieg 👇” i pod tym bezpośredni link do zapisów. Jeżeli masz stacjonarny punkt, koniecznie dodaj jego adres. W przyciskach warto dodać firmowy numer telefonu oraz adres e-mail.

 

Feed na Instagramie

Chyba nie ma nic gorszego niż zapraszanie odbiorców na profil, na którym jest jeden post lub nie ma nic. Na samym początku warto dodać chociaż dziewięć postów. Nie musisz ich dodać wszystkich na raz, ale np. po jednym codziennie. Co w takich pierwszych postach powinno się znaleźć? Pokaż, kim jesteś, czym się zajmujesz (Ty lub Twoja firma), jakich treści może w przyszłości spodziewać się odbiorca, który zaobserwuje profil. Absolutnie nie dodawaj postów, które nie niosą żadnej wartości dla odbiorcy, czyli posty typu: zdjęcie kawy + tekst „dzień dobry w sobotę” Feed ma być Twoją wizytówką, zadbaj o niego już od początku!

 

Highlights na Instagramie

Czyli wyróżnione relacje. Warto na początku dodać takie jak: o mnie/o firmie, oferta lub każda usługa/produkt w osobnych relacjach, pytania i odpowiedzi oraz opinie (jeśli już jakieś masz). Wyróżnione relacje można wykorzystać również jako serie postów, np. co jakiś czas poruszasz dany temat i właśnie tam możesz go zapisać.

 

Zasięgi na Instagramie

Kiedy Twój profil jest już gotowy na przyjęcie nowych obserwujących (strategia, bio, dziewięć postów, wyróżnione relacje), warto ich jakoś przyciągnąć. Opcje są dwie: wykupienie reklamy na zasięg/follow oraz dbanie o zasięg organiczny, czyli pokazywanie się u innych, odpowiadanie na komentarze, używanie hasztagów i lokalizacji w postach. Co jeszcze może pomóc w docieraniu do dużej ilości osób? Rolki! Obecnie mają największy zasięg wśród osób, które Cię nie obserwują, warto więc zainteresować się tematem video.

Pamiętaj, że nie ma magicznego sposobu no to, by w dwa dni zdobyć nagle 1000 obserwujących (mowa o prawdziwych kontach, nie botach wykupionych na podejrzanych stronach). Pierwszą i najważniejszą rzeczą, którą powinnaś zrobić to przygotować i rozpisać strategię. Jeżeli Twój profil będzie miał piękną siatkę zdjęć, uzupełnione bio i przygotowane wyróżnione relacje, ale nie będzie w nim celu i strategii, to cała Twoja praca pójdzie na marne. Czas jest bezcenny, nie zmarnuj go!

Chcesz rozwinąć biznes lub markę na Instagramie? Przeczytaj również artykuły pt.:

Będzie nam szalenie miło, jeśli odwiedzisz profil magazynu nowoczesnych kobiet e-wenus na Instagramie i pozostawisz po sobie ślad 🙂

 

Karolina Mija: „Z zawodu jestem grafikiem, a obecnie zajmuję się opracowywaniem strategii oraz projektowaniem identyfikacji wizualnych marek na Instagramie. Pomagam promować biznesy na IG, uczę strategii, planowania postów oraz tworzenia grafik. Napisz do mnie, jeśli chcesz rozwijać swoją firmę na Instagramie!”

 

 

Redakcja e-Wenus.pl

Wyjątkowy cyfrowy magazyn i najlepszy kobiecy portal e-Wenus.pl tworzony jest przez kobiety i dla kobiet. Magazyn o współczesnym świecie widziany oczami kobiet porusza istotne dla nich tematy. Naszymi czytelniczkami są kobiety nowoczesne, czyli:
  • Przedsiębiorcze Polki prowadzące własne firmy i działalność nierejestrowaną, a także te pracujące na etacie.
  • Mamy poświęcające się macierzyństwu lub łączące pracę zawodową z wychowywaniem dzieci.
  • Kobiety niezależne i singielki, które mają odwagę żyć według własnych zasad.
Chcemy być inspiracją dla innych kobiet dzielić się poradami na wiele życiowych kwestii i zachęcać do rozwoju w każdej dziedzinie życia. Piszemy o wydarzeniach i książkach dla kobiet, a także o finansach, stylu życia, pracy i biznesie, hobby, ezoteryce, rozwoju osobistym, modzie, urodzie, zdrowiu, zakupach, kulturze, wnętrzach i kobiecych pasjach jak np. w cyklu artykułów pt. Pasjonatki.