Jak wrócić do gry na Instagramie po dłuższej nieobecności?

You are currently viewing Jak wrócić do gry na Instagramie po dłuższej nieobecności?

Media społecznościowe są dziś nieodłącznym elementem życia wielu osób. Małe firmy, duże organizacje, osoby prywatne — wszyscy wykorzystują je do komunikacji z odbiorcami, promowania swoich produktów i usług, budowania społeczności i zwiększania świadomości marki. Jak wrócić do prowadzenia Instagrama w firmie po długiej przerwie?

Czasami jednak może zdarzyć się, że zdecydujemy się na przerwę w publikowaniu np. na Instagramie. Może to być spowodowane różnymi powodami, np. zmianą priorytetów, osobistymi problemami lub po prostu chęcią odpoczynku od social mediów. Jeśli po przerwie chcemy znowu wrócić do publikowania na Instagramie, warto pamiętać o kilku praktycznych krokach, które pomogą nam w ponownym zaangażowaniu siebie i innych.

1. Przeanalizuj swoją dotychczasową obecność

Zanim zaczniesz publikować nowe treści, warto zastanowić się nad tym, jak wyglądała Twoja obecność na Instagramie przed przerwą. Jakie treści publikowałaś? Jaki był ich styl i język? Jaka była Twoja strategia zaangażowania społeczności. Analizę możesz przeprowadzić na podstawie danych, które znajdziesz na Instagramie. Możesz też poprosić o opinię znajomych lub współpracowników (o ile posiadasz).

2. Ustal cele i strategię

Przed rozpoczęciem publikacji warto ustalić cele, jakie chcesz osiągnąć. Czy chcesz zwiększyć liczbę obserwujących? Zbudować zaangażowaną społeczność? Promować konkretny produkt lub usługę? Chcesz edukować, bawić, inspirować? Gdy znasz swoje cele, możesz opracować strategię, która Ci w nich pomoże. Strategia powinna uwzględniać rodzaj treści, które będziesz publikować, częstotliwość publikacji, a także plan na ponowne zaangażowanie społeczności.

3. Przygotuj plan publikacji

Gdy masz już cele i strategię, czas przygotować plan publikacji. Plan powinien zawierać listę treści i formaty, które będziesz publikować, wraz z datą i godziną publikacji. Plan publikacji pomoże Ci zachować regularność i systematyczność,

4. Zacznij od tego, co jest dla Twojej społeczności interesujące

Gdy wracasz do publikowania po przerwie, ważne jest, aby zacząć od treści, które są dla Twojej społeczności interesujące, dzięki temu zwiększysz szanse na to, że wrócą oni na Twój profil i będą angażować się w Twoje treści.

5. Bądź aktywna

Oprócz samego publikowania treści, ważne jest również, aby samemu być aktywnym. Odpowiadaj na komentarze i pytania, rozmawiaj w wiadomościach, angażuj się w dyskusje u innych twórców i udostępniaj wartościowe treści innych osób.

6. Nie oczekuj efektów z dnia na dzień

Powrót do gry na Instagramie po dłuższej przerwie wymaga czasu i cierpliwości, zaplanowania i zaangażowania. Nie oczekuj, że Twoja społeczność wróci do Ciebie z dnia na dzień. Konsekwentnie publikuj, i bądź zainteresowana tym co u Twoich odbiorców, a stopniowo zaczniesz odzyskiwać swoją widoczność.

Oprócz powyższych wskazówek warto pamiętać o kilku pomocnych kwestiach:

  • Używaj odpowiednich hashtagów i adekwatnych słów kluczowych, to świetny sposób na dotarcie do większej liczby odbiorców, ale również do tego, żeby algorytm zrozumiał na nowo, o czym jest Twoje konto i do kogo ma kierować Twoje treści.
  • Promocja treści, czyli dystrybucja. Nie zapomnij udostępniać swoich treści na innych kanałach, takich jak Facebook, LinkedIn, Tik Tok, blog, newsletter lub strona internetowa, oczywiście w zależności od tego, gdzie jeszcze poza Instagramem są Twoi odbiorcy docelowi.
  • Ucz się na błędach. Instagram to dynamiczne środowisko, w którym trzeba się ciągle dostosowywać. Nie bój się eksperymentować i zmieniać strategię, jeśli coś nie działa.

A więcej podobnych porad znajdziesz na portalu nowoczesnych kobiet.

Redakcja e-Wenus.pl

Wyjątkowy cyfrowy magazyn i najlepszy kobiecy portal e-Wenus.pl tworzony jest przez kobiety i dla kobiet. Magazyn o współczesnym świecie widziany oczami kobiet porusza istotne dla nich tematy. Naszymi czytelniczkami są kobiety nowoczesne, czyli:
  • Przedsiębiorcze Polki prowadzące własne firmy i działalność nierejestrowaną, a także te pracujące na etacie.
  • Mamy poświęcające się macierzyństwu lub łączące pracę zawodową z wychowywaniem dzieci.
  • Kobiety niezależne i singielki, które mają odwagę żyć według własnych zasad.
Chcemy być inspiracją dla innych kobiet dzielić się poradami na wiele życiowych kwestii i zachęcać do rozwoju w każdej dziedzinie życia. Piszemy o wydarzeniach i książkach dla kobiet, a także o finansach, stylu życia, pracy i biznesie, hobby, ezoteryce, rozwoju osobistym, modzie, urodzie, zdrowiu, zakupach, kulturze, wnętrzach i kobiecych pasjach jak np. w cyklu artykułów pt. Pasjonatki.