Komentarze w social mediach a budowanie marki osobistej

You are currently viewing Komentarze w social mediach a budowanie marki osobistej

Proces budowania marki osobistej odbywa się współcześnie w dużej mierze w świecie online. Wiele osób, dla których personal branding to jeden z podstawowych aspektów działalności własnej firmy, funkcjonuje w social mediach. Prowadzą fanpage lub aktywnie i biznesowo działają na swoich prywatnych profilach. Czy jednak wszyscy pamiętają o tym, jak ważna jest relacja z odbiorcami?

Zbudowanie trwałej relacji ze swoją wirtualną społecznością jest nie lada wyzwaniem. Jeśli należysz do osób, które rozwijają własny biznes, wykorzystując do tego media społecznościowe, z pewnością dbasz o wartościowy content i regularność w publikowaniu swoich treści. Aby Twoje działania były jeszcze skuteczniejsze, pamiętaj o jeszcze jednej kwestii: komentarzach.

Komentarze pod postami a relacja z odbiorcami

Dla wielu osób jednym z wyznaczników tego, czy ich działania w social mediach są skuteczne, jest ilość komentarzy czy „lajków” pod publikowanymi treściami. Nie do końca tak jest, ponieważ nawet ktoś, kto ma setki tysięcy obserwujących na Instagramie czy Facebooku i mnóstwo reakcji na każdy pojawiający się na tablicy post, może nie czerpać z tego większych korzyści. Mam tu na myśli korzyści w postaci dobrych wyników sprzedaży. Ostatecznie, w zdecydowanej większości przypadków, to nie liczba followersów przekłada się na kondycję finansową Twojej firmy, prawda?

Niemniej jednak, komentarze i reakcje pod postami czy rolkami świadczą o tym, jak zaangażowana jest Twoja społeczność. Aby zadbać o relację z odbiorcami i sprawić, by mieli oni poczucie, że są dla Ciebie ważni, Ty również zaangażuj się w proces komentowania. Odpowiadaj na wiadomości prywatne i komentarze, dyskutuj, dopytuj…

Jak odpowiadać na komentarze pod postami w social mediach

Jak odpowiadać na komentarze w social mediach?

To pytanie, na które odpowiedź wcale nie jest taka oczywista. Zgodzisz się zapewne z tym, że dialog ze społecznością wpływa pozytywnie na jej zaangażowanie. Warto jednak ten potencjał wykorzystać w 100%. Jak? Odpowiadać na komentarze w sposób, który nie ogranicza się tylko do

  • „Dziękuję!”,
  • „Pozdrawiam”,
  • „Super!”.

Takie komunikaty nie zachęcają do dyskusji. Zamiast tego, skorzystaj z okazji, że ktoś skomentował to, co publikujesz i nawiąż dłuższą interakcję. Poproś o doprecyzowanie, zapytaj, co sprawia mu trudność, co w Twoim poście okazało się dla niego cenne lub zaskakujące. Zapytaj, dlaczego nie zgadza się z Twoim punktem widzenia. Spraw, by Twoi odbiorcy wiedzieli, że interesujesz się tym, co myślą, uważają, z czym mają problem. Kilka wskazówek, jak odpowiadać na komentarze, znajdziesz na grafikach poniżej.

Komentarze w social mediach a budowanie marki osobistej

Social media i ich rola w budowaniu wizerunku eksperta

Jeśli budujesz swoją markę osobistą, z pewnością chcesz, by inni postrzegali Cię jako profesjonalistę i eksperta w jakiejś dziedzinie. Media społecznościowe mogą Ci w tym pomóc. Jak? Po pierwsze: masz okazję dzielić się swoją wiedzą na swoim fanpage’u lub profilu prywatnym. Po drugie: na Facebooku istnieje całe mnóstwo grup, w których użytkownicy zadają pytania, szukają rozwiązania swoich problemów lub kogoś, kto im w tym pomoże. To jest właśnie szansa dla Ciebie:

  • włączaj się w różnego rodzaju dyskusje,
  • dziel się swoim doświadczeniem,
  • podpowiadaj,
  • pokaż, że wiesz, o czym mówisz i że chcesz pomóc.

Istnieje duża szansa, że po jakimś czasie staniesz się bardziej rozpoznawalny, a część z osób, którym w ten sposób pomożesz, dołączy do grona Twoich klientów. Tego Ci właśnie życzę!

Izabela Tomiczek-Pitlok

Autor: Izabela Tomiczek-Pitlok – specjalistka od budowania marki osobistej, właścicielka agencji marketingowej wspierającej kobiece i męskie biznesy w budowaniu marki online (zakładanie i prowadzenie stron www, opracowywanie strategii działania w social mediach, kampanii reklamowych, tworzenie i wysyłanie newsletterów, pomoc w opracowywaniu produktów cyfrowych, przygotowywanie ulotek, wizytówek, roll upów i innych materiałów promocyjnych); pomysłodawczyni i założycielka międzynarodowego projektu „Kobiecy Challenge”, redaktor naczelna Magazynu Świat Kobiecej Mocy, współautorka książki „Świat Kobiecej Mocy. Niezwykłe historie 11 kobiet, które odważyły się zmienić swoje życie”.

Miejsca w sieci:

Redakcja e-Wenus.pl

Wyjątkowy cyfrowy magazyn i najlepszy kobiecy portal e-Wenus.pl tworzony jest przez kobiety i dla kobiet. Magazyn o współczesnym świecie widziany oczami kobiet porusza istotne dla nich tematy. Naszymi czytelniczkami są kobiety nowoczesne, czyli:
  • Przedsiębiorcze Polki prowadzące własne firmy i działalność nierejestrowaną, a także te pracujące na etacie.
  • Mamy poświęcające się macierzyństwu lub łączące pracę zawodową z wychowywaniem dzieci.
  • Kobiety niezależne i singielki, które mają odwagę żyć według własnych zasad.
Chcemy być inspiracją dla innych kobiet dzielić się poradami na wiele życiowych kwestii i zachęcać do rozwoju w każdej dziedzinie życia. Piszemy o wydarzeniach i książkach dla kobiet, a także o finansach, stylu życia, pracy i biznesie, hobby, ezoteryce, rozwoju osobistym, modzie, urodzie, zdrowiu, zakupach, kulturze, wnętrzach i kobiecych pasjach jak np. w cyklu artykułów pt. Pasjonatki.